onsdag 23 november 2011

Vad hände sen då ??

Jag tog tjänstledigt då res-tarmen skrek. Ville på äventyr, ville bara något annat än gå i min vanliga trygga vardag. Anmälde mig till 4 månaders spanska i Malaga. Utan att resa med någon och utan att kunna ett enda ord. Pappa stöttade finansiellt (lån) och sambon blev rasande.
Men, jag åkte. Förlovningen bröts precis innan jag skulle resa iväg.
4 månader blev längre...Jag sa upp mig från min anställning här hemma, gjorde helt slut med min pojkvän, sa upp lägenheten och åkte hem över julen för att tömma min del.

Det var ett helt nytt liv som jag upptäckte i Spanien. Efter 5 års förhållande här hemma hade jag inte lekt av mig, jag hade inte roat mig,inte blivit sedd, inte gjort tokiga saker och inte ...varit mig själv.
Den sida jag upptäckte av mig själv i Spanien var (fick jag lärt mig sen) inte mitt rätta jag iheller.
Men då passade det väldigt bra in.

Jag pluggade spanska 4 h/dagen och restrerande tid jobbade jag på en bar som bartender.
Det blev mycket jobb; 12 h/dag, lite sömn och troligtvis mindre skola....

Det blev mindre vatten och mer alkohol. Det var fest 6 dagar/veckan.
Det tempot höll inte så väldigt länge. Upp som en sol, ner som en pannkaka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar