måndag 21 november 2011

En resa som började för länge sedan,

Mitt liv började 1975 när jag föddes.  Av mamma och pappa, som då var gifta och levde tillsammans. 2 år senare fick jag sällskap av lillasyster. Året 1979 var skilsmässan ett faktum och vi bodde kvar med mamma.  Inte helt lätt för henne att få det att gå runt men det gick med 2 jobb.
Pappa var vi hos varannan helg och 2 veckor under sommarlovet.
Åren gick och vi flyttade från storstaden till en liten "håla" , där mammas nya kille bodde.
Denna relation fungerade inte iheller men vi blev kvar i byn. Jag stannade tills jag var 17-18 år men har återvänt nu när jag och mannen fått egna barn.

Man värdesätter andra saker nu, närheten i city är inte lika viktig, utan snarare lugnet och tryggheten att bo i ett litet samhälle.
Skolan var inget kul, inte förrän gymnasiet. De 3 åren klarade jag galant och lyckades skaffa jobb direkt efter studenten. Förlovade mig redan när jag var 16 år, den relationen ledde till första lägenheten och vi var tillsammans i 5 år.
Har alltid varit lite rastlös och när city inte räckte till för mig bestämde jag mig för att släppa Svensson-livet och kasta mig ut:-) Vem visste då vad som skulle hända....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar