måndag 28 november 2011

Vi flyttar

Under mina 4a månader hemma hos pappa småträffade jag en kille som jag känt sedan jag var 11 år. Det gick oerhört varsamt till.. Ville inte kasta in mig i något nytt, kände mig fortfarande som en vingbruten fågelunge. Min lilla tjej (Vanessa) som var på väg att bli 1 år tyckte väldigt mycket om honom.
I december köpte jag en lägenhet till mig och tjejen. En 3-rummare.
Vi fick inte dagisplats direkt utan när jag började jobba i februari ryckte lillasyster in 1 månad och sen fick vi dagmamma. Jag återvände till det jobbet som jag hade innan jag åkte iväg till Spanien.
Dagmamman skötte inte om vår dotter, hon fick stora eksem i underlivet, både fram, bak och på alla tänkbara sidor. Det visade sig att Vanessa alltid satt i vagnen när dom var ute och lekte, hon fick inte vara med. Och blöjor bytte dagmamman inte alls ofta. Stackars lilla tjej...Jag ringde kommunhuset och fick , efter påtryckning, plats på det dagiset som vi hade i vår gata. Där blev det bättre.
Mina dejter med Dennis fortsatte och det blev seriöst. Han flyttade in hos oss och vi som först varit 3, som blev 2, var åter 3 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar